Op 12 februari zal er om 19.00 uur een protestactie plaatsvinden voor het raadhuis van Amstelveen tegen het woningbeleid van de gemeente. Een groep inwoners heeft zich verenigd om zich uit te spreken voor meer betaalbare woningen. GroenLinks sluit zich aan bij deze actiegroep. De actiegroep hoopt op een grote opkomst van inwoners om samen hun stem te laten horen.

“De wachttijden voor sociale huurwoningen zijn te lang en in de middel dure sector is er nauwelijks aanbod en dat terwijl de villa’s en luxueuze appartementen in Amstelveen uit de grond schieten,” aldus de actiegroep. Zo zijn de wensen onder anderen dat er eindelijk weer nieuwe sociale woningen worden gebouwd en dat de middel dure woningen niet alleen maar kleine hokjes zijn, maar dat er ook gezinswoningen worden toegevoegd. Na aansporingen van GroenLinks, die al langer pleit voor veranderingen in het woningbouwbeleid, laten inwoners nu zelf hun stem horen. Hiermee lijkt, voor een onderwerp dat politiek al langer de boventoon voert, nu een nieuw hoofdstuk te zijn aangebroken.

De timing van deze protestactie is niet toevallig. Komende woensdagavond zal vanaf 20.00 uur in de gemeenteraadsvergadering de nieuwe woonagenda van Amstelveen worden besproken en vastgesteld. Twee weken geleden bleek al in de drukbezochte commissievergadering dat er grote tegenstellingen zijn tussen de coalitiepartijen en verschillende oppositiepartijen. De politiek zit vast op dit onderwerp, nu zal de inwoner van zich moeten laten horen om de raadsleden van de woonproblematiek te overtuigen. We hopen dat veel Amstelveners zullen komen en dat de raadsleden ervoor openstaan om voor de vergadering met hen in gesprek te gaan.

Voor meer info check het FB-evenement: Wij willen wonen in Amstelveen!