Nieuws over Stieneke Kruijer

GroenLinks Amstelveen: “Geen fraudeur, geen boete”

Mensen met een uitkering kunnen te maken krijgen met buitensporig hoge boetes en strenge sancties onder verdenking van fraude, waar het in het in werkelijkheid onmacht of onkunde betreft. GroenLinks vindt dat onacceptabel. Daarom heeft de fractie tijdens de gemeenteraadsvergadering van 17 december samen met D66, SP en PvdA een motie ingediend, die met aanvullende steun van BBA, CDA, OCA en ChristenUnie is aangenomen, waarin wordt gevraagd om een menswaardige uitvoering van fraudemaatregelen.

Gemeenteraad wil hulp voor jonge mantelzorgers

Stieneke Kruijer

Op initiatief van GroenLinks Amstelveen willen alle partijen in de gemeenteraad meer aandacht en ondersteuning voor jongeren die mantelzorg bieden. Jongeren die bijvoorbeeld voor hun ouders moeten zorgen hebben soms geen tijd voor zaken die voor andere jongeren heel gewoon zijn. Dit kan leiden tot overbelasting, maar ook tot klachten op latere leeftijd.

GroenLinks wil behoud subsidie Griffioen

Stieneke Kruijer

GroenLinks Amstelveen wil dat de subsidie voor cultureel centrum de Griffioen op Uilenstede behouden blijft. In het nieuwe WMO-beleid van het college van B&W verliest deze instelling naar eigen zeggen haar jaarlijkse 48.000 euro. Juist voor de stimulering van sociale samenhang in een studentenwijk als Uilenstede vindt GroenLinks de Griffioen belangrijk.